vrijdag 25 maart 2011

Studiedag in paassfeer.

Vandaag heb ik een gezellige dag met mijn 2 jongste kinderen. Dochter heeft vrij ivm een studiedag voor de leerkrachten. Vanmorgen hadden we even wat opstartproblemen, eerst werd ik al om 6.00 wakker geknuffeld door een paar kinderkachels daarna was het vooral opruimen geblazen. Was ik buiten het speelgoed aan het opruimen, gingen mijn 2, soms kun je ze wel achter het behang plakken, kinderen naar boven. Hadden ze de bak met verjaardagsslingers gevonden. Complete bovenverdieping versierd met piraten- en mega mindy slingers. HMMMMM. Om toch een leuke ochtend te hebben, zijn me gedrieen naar het tuincentrum gegaan. Altijd feest. Ook nu weer. Ik heb een kale plek in mijn tuin, omdat de lavendel de winter niet heeft overleefd. Ik had een paar pollen saxifraga gekocht. Die bloeit mooi in het vroege voorjaar, en daarna nemen de aliums, geraniums, hortensia's en ander zomergeweld de border over, maar nu bloeit er nog niet zoveel in de tuin. Saxifraga dus. Verder zagen we geweldige leuke stoffen vogeltjes. Leuk voor boven het bed van Sophie in Zweden dacht ik, maar Finn vond toen we thuis waren dat ze in de lamp moesten hangen. Dat heb ik gedaan en het staat heel vrolijk.

Op school hebben we afgelopen week overal paastakken opgehangen en versierd. Zelf was ik dit jaar niet van plan om takken neer te zetten, maar de school straalt lente uit en lente staat voor een nieuw begin. Daar ben ik wel aan toe. Aan een nieuw begin, dus heb ik toch maar een vaas gevuld. 1 tot nu toe, maar pasen valt laat dit jaar, dus er zullen er wel meer volgen. De kinderen hadden de paasversieringen al gevonden en in mijn boomlamp gehangen.


Dus dat is een mooi excuus om volgende week nog een keer te gaan shoppen voor lente versieringen voor de paastakken. Zo blijven we bezig en worden mijn kinderen steeds creatiever, want ik heb me net te pletter gezocht naar mijn pollen saxifraga. Nergens meer te vinden. Vast in het tuincentrum op de band laten staan. Dacht ik toen ik op de bank ging zitten. En toen zag ik dit:
Sophie heeft mijn buitenplantjes gewoon in potjes binnen gezet. Met in iedere pot een paasei. Houdt je jong zeggen ze altijd als ze het over kinderen hebben. Ik word echter behoorlijk grijs van mijn 3 uitvinders. Maar tijd om moe te zijn en om even 's middags op de bank te liggen is er inderdaad niet bij, dus wat dat betreft houden ze ook mij jong. Want voor je het weet hebben ze die saaie witte muren voorzien van een muurschildering in de geest van Michelangelo.
ZO leuk, creatieve kinderen! Prettig weekeinde iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten