vrijdag 26 augustus 2011

IJS lands.

Na een dag in Stockholm gaan we op de lange terugweg naar ons huisje even rusten langs de snelweg. Wederom een prachtplaats, met speeltuintjes en bij iedere parkeerplaats een picknick bank. Ben gaat ijsjes halen voor zijn kinderen. In de rij voor de kassa staan 2 ietwat te zware, volgetatoeeerde maar o zo vrolijke Zweedse vrachtauto bestuurders. Is dat alles? Gaat u maar voor hoor. Zeggen ze vriendelijk tegen Ben in het Engels. Nee dank u, ik blijf rustig op mijn beurt wachten. zegt pappa in het Zweeds. De 2 chauffeurs kijken elkaar en beginnen te brullen van de lach. AHHHH Icelander!! En ze geven pappa om de een of andere reden een klap op zijn schouders. Nee, ik ben Nederlander, maar ik spreek Zweeds en een beetje Noors.
De 2 chauffeurs kijken elkaar en de kassamedewerkster aan en bulderen nu helemaal van het lachen. Zweeds en Noors en Nederlands maakt...... IJSLANDS!! En ze verlaten lachend het tankstation. Ben rekent zijn ijsjes af en komt grijnzend naar ons toe. Vreemde mensen die Noormannen! Maar op zijn tijd o zo gezellig.

3 opmerkingen:

  1. Ik moest aan die reclame denken in dat Italiaanse restaurant, waar die vader ineens in het Italiaans begint te praten.
    Ik kreeg een dikke glimlach van je verhaal, ik zag het helemaal voor me.

    Geniet lekker verder en een heel fijn weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen